Hvis vi rejser med et barn til en destination som WHO/Serum Instituttet eller Udenrigsministeriet fraråder pga. Covid-19 epidemi, hvordan dækker I så?
Alle rejsende skal være vaccineret, før vi dækker. Det gælder også børn fra 5 år.
Børn under 5 år er pt. ikke omfattet af det danske Covid-19-vaccinationsprogram, og kan derfor ikke blive vaccineret. Læs mere her.
Børn under 5 år er derfor dækket ved rejser til lande som WHO/Serum Instituttet eller Udenrigsministeriet fraråder pga. Covid-19 epidemi, fordi de pt. ikke kan blive vaccineret.
Ændrer de danske myndigheder på et senere tidspunkt vaccinestrategien, fx at små børn kan vaccineres, så ændres vores krav til vaccination ved rejser også.
Hvordan dækker rejseforsikringen, hvis vi rejser til et land uden restriktioner?
Rejseforsikringen dækker som normalt. Der er ingen krav om Covid-19-vaccine for rejser til lande uden restriktioner.
Hvis jeg booker rejse til et grønt/gult land uden restriktioner, kan jeg så bruge min afbestillingsdækning, hvis de indfører restriktioner, efter jeg købte billetten?
Ja, hvis landet ikke havde restriktioner på tidspunkt, hvor du bestilte rejsen, så dækker vores afbestillingsforsikring, hvis landet indfører restriktioner.
Dækker I afbestilling, hvis jeg booker en rejse til et land med restriktioner?
Nej, vi dækker ikke, hvis du ønsker at afbestille en rejse pga. Covid-19-situationen til et land, som havde med restriktioner på det tidspunkt, hvor du bestilte rejsen.
Afbestillingsforsikringen dækker dog andre årsager, som er beskrevet i vilkårene for forsikringen.
Jeg må ikke vaccineres, fordi jeg har en lidelse, som gør, at lægen fraråder vaccination. Kan jeg rejse til et land med restriktioner?
Nej, vi dækker desværre kun rejser til lande med restriktioner, hvis du er vaccineret.
Vi er en familie, hvor de voksne har været smittet, men når vi bliver testet, får vi skiftevis positivt og negativt resultat. Hvornår kan vi bestille en rejse?
Vi anbefaler, at I ikke booker en rejse, før I har et gyldigt coronapas og en negativ PCR-test. Kommer der alligevel en ”falsk positiv” ved indrejse, dækker vi meromkostninger i forbindelse med isolation, indtil næste test er negativ, og I kan forsætte rejsen.